Program Çıktıları
PÇ1. Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÇ2. Öğrenci alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ3. Öğrenci alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ4. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ5. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ6. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÇ7. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ8. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
PÇ9. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ10. Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ11. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
PÇ12. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
PÇ13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ14. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ15. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÇ16. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
Program Öğretim Amaçları
ÖA1 - Öğrencilere tarihsel olayları bilimsel yöntemlerle analiz edebilecek, nesnel değerlendirmeler yapabilecek düzeyde tarih bilgisi kazandırmak.
ÖA2 - Öğrencilerin tarih araştırmalarında kullanılan yazılı belgeleri okuyabilme, arkeolojik ve kültürel kalıntıları anlayıp yorumlayabilme becerisi edinmelerini sağlamak.
ÖA3 - En az bir yabancı dil öğretmek suretiyle, öğrencilerin Türk ve dünya tarihine ilişkin karşılaştırmalı analiz yapabilme yetkinliğine ulaşmalarını sağlamak.
ÖA4 - Öğrencilerin bilgiye erişim süreçlerinde bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilme becerisi kazanmalarını sağlamak.
ÖA5 - Etik değerleri içselleştirmiş, güncel ulusal ve küresel gelişmeleri tarihsel perspektiften değerlendirebilen, olay ve olgulara eleştirel bakış geliştirebilen bireyler yetiştirmek.
ÖA6 - Gerekli akademik koşulları sağlayan mezunların, tarih alanındaki çeşitli anabilim dallarında (Eskiçağ, Ortaçağ, Genel Türk, Yeniçağ, Yakınçağ, Osmanlı Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi) lisansüstü eğitime devam edebilmelerini ve akademik kariyer yapabilmelerini mümkün kılmak.
ÖA7 - Osmanlı Türkçesi alanında yeterlilik kazanan öğrencilerin, başta Osmanlı Arşivleri olmak üzere çeşitli ulusal ve uluslararası arşivlerde çalışabilecek düzeye ulaşmalarını sağlamak.
ÖA8 - Pedagojik formasyon programını tamamlayan mezunların kamu ve özel sektörde öğretmenlik yapabilmelerini desteklemek.
ÖA9 - Türk yükseköğretim sisteminin genel hedefleri doğrultusunda, farklı disiplinlerden seçmeli dersler ile disiplinlerarası bir bakış açısı kazandırarak bilimsel düşünme, analiz yapma ve çözüm üretme becerilerini geliştirmek.
ÖA10 - Lisans diplomasının yeterli olduğu kamu kurumlarında mezunların istihdam edilebilmesini sağlayacak nitelikleri kazandırmak.